218
REGISTRES DU BUREAU
[i55o]
CCXX1X [CLXXVIII]. — Ouverture des coffres de la hanse.
i3 août i55o. (Fol. iq4.)(1>
Du mercredi, xiii0 jour d'Aoust mil v° cinquante.
Aujourd'uy, mess™ ni0 Claude Guyot, Prevost des Marchans, Pomereu, Courtin, Soly et Choart, Es­chevins de la Ville de Paris, assemblez au Bureau de lad. Ville pour vuider plusieurs affaires d'icelle, et mesmes pour adviser à sceller les hanses advenues lant en l'année passée que presente,considerans que, en lad. année passée, ne sceurent ouvrir le coffre ouquel est le scel desd, hanses, à faulte de deux clefz elu premier coffre, qui ne sceurent recouvrer, ne saichant qu'ilz sont devenues, et encores le jour d'uy se sont efforcez de ouvrir led. coffre et n'ont trouvé ej u e quatre clefz ou lieu de six, desquelles ferme led. premier coffre dud. scel de la hanse;
Les clefz reffaictes. A ceste cause et qu'il est besoing expedier les marchans enregistrez liansez sur le registre de lad.
Ville, dès l'année passée et presente, a esté ordonné que led. coffre sera ouvert par ung serrurier qui reliera lesd, clefz perdues et adiurées. Ce faict, a esté mandé le serrurier de lad. Ville, lequel, en la pre­sence des dessusdietz, a ouvert led. premier coffre, et, icelluy ouvert, a esle trouvé ung autre petit coffret ferré, fermant à cinq clefz, desquelles ne s'en est trouvé que quatre; parquoy a esté ordonné que le ressort de lad. clef deffaillant seroit ouvert par led. serrurier, ce qu'il a faict. Dedans lequel a esté trouvé une bourse de velours rouge, où estoit le scel de lad. hanse, qui a esté prins pour sceller lesd, hanses, puis enfermé cn l'une des armoires du petit bureau jus­ques au landemain que led. serrurier a rapporté lesd, coffres et clefz neufves refiaictes, dedans les­quelz led. sceau a esté renfermé et les clefz delivrées à mcssrs les Prevost des Marchans et quatre Esche­vins, en la maniere acoustumée'2'.
CCXXX [CLXXIX]. — Lettres de monseigneur le Connestarle.
7 septembre i55o. (Fol. ig5.)
Du septiesme jour de Septembre mil v° cinquante.
Aujourd'uy, au Bureau de la Ville de Paris, ont
este receues lettres par la Poste dc monseigneur le
Connestable, adressant à monsr le Prevost des Mar-
. chans, dont Ia teneur ensuit :
7 saplombre i55o.
"Monsr le Prevost, pour aucunes choses que j'ay à vous faire entendre de par le Roy, ne faillez de partir, incontinant ceste lettre receue, et à vous rendre en ce lieu de si bonne heure, avec l'ung des Esche­vins dc la Ville, que admenerez quant et vous, quc vous y puissiez estre cest après disnée, avant que le Conseil Privé soit levé. Priant Dieu, monsr le Pre­vost, qu'il vous doint ce que plus desirez.
"Escript a Sainct Germain en Laye, le septiesme jourde Septembre mil vc cinquante."
Et au dessoubz : "Vostre bon amy
Montmorency.»
Et sur lesd, lettres :
k A Monsr le Prevost des Marchans de Paris. "
Pour le changement du cours des aigouz de la Ville. Et pour ce que led. Prevost des Marchans estoit pour led. jour absent de la Ville de Paris, partirent incontinant sires Guillaume Choart et Jehan Le­jay'3', Eschevins de Iad. Ville, pour aller entendre le voulloir dud. seigneur, et eulx arrivez par devers luy, à Sainct Germain cn Laye, les présenta au Roy incontinant après son disner. Lequel leur dit que son voulloir estoit que les aigoustz dc sa ville de Paris feussent ostez des lieux où ilz estoient de pre-
C La dernier tiers du fol. ig3 v° est en blanc.
(2)   A la suite do ce paragraphe sa trouve une page et un liers do blanc, le bas du fol. ig4 r° et lo verso tout entier.
(3)   Jean Lejay, marchand et bourgeois do Paris, venait d'étre élu échevin, le 16 août précédent, avec Cosme Luillier, à la plaça de Guillaume Pommereu et do Guichard Courtin.